Hverdagsrådgivning
Dansk Flygtningehjælp
Hverdagsrådgiverne hjælper med hverdagens praktiske udfordringer.
De frivillige i vores hverdagsrådgivninger hjælper flygtninge og personer med etnisk minoritetsbaggrund med de udfordringer, der kan være i mødet med de danske myndigheder og systemer og de små ting som kan drille i hverdagen.
I hverdagsrådgivningen kan man blandt andet få hjælp til:
- At forstå hvad der står i brevet fra kommunen
- Hvordan man logger ind med NemID og MitID
- Bestilling af rejsekort
- Forståelse af beskeder fra boligselskabet, skole o.lign.
- Oprette en e-mailkonto
- Udfylde ansøgningsskemaer
- Installere apps på telefonen
- Søge boligstøtte og anden støtte -
- og meget mere.
Den frivillige hjælper med at forstå budskaber, søge svar på spørgsmål, og samtidig støtte med at få det bedste ud af de handlemuligheder, der er til stede i en given situation.
Tilbuddet er til dig, som...
Er flygtning eller har etnisk minoritetsbaggrund og har brug for hjælp til hverdagens praktiske udfordringer